2009-05-13

AHOZKOTASUNA LANTZEKO ESKOLA


Non dira enparantzako zutabeak alderik alde arrakalatzen zituzten baloiak? Non sei-zazpi-zortzi urteko neska-mutilen besoetan haragitzen ziren panpinak, erregairik gabe lurralderik ezkutuenetaraino hurreratzen gintuzten kamioiak, eguzkiak ebatsitako txokolatezko izozkiak? Kontrapasan dator zoriona irribarre lisatuen abenidetan, haizeak ostikatzen ditu behinola berna-hezurrek madarikatutako hartxintxarrak, eta negua, negua ez da udaberritzen. Haurtzaroak aspaldi utzi zion jendetsu izateari. Motxila ibiltariak dira orduak baino ordutegi gehiago dituzten umeak, eskolatik solfeora, solfeotik ingeleseko klaseetara, ingeleseko klaseetatik dotrinara eta dotrinatik futboleko entrenamenduetara, joan-etorri betiberetan alderrai dabiltzan motxila ibiltariak. Denbora kontua da; edo denbora faltarena.

Bai, antzerki tailerrak ere aipatu beharko nituzke, eta bertso-eskolak, eta… Baina, hain da zaila egunerokoaz haragokoa interpretatu eta oholtzaratzen! Hain gaitza astelehena eta Barrena gizartearen behar eta lehentasunekin errimatzen!Garaiak ikaragarri aldatu dira, guk, ordea ez dugu neurri berean aldatzen eta egokitzen jakin, aparteko zaletasunik ezean, eta hala ere nahiko lan, ez baita erraza Zegama, Legorreta, Ataun edo Zaldibiako zortzi-bederatzi urteko bertsozalea Ordiziara erakartzea. Zer esanik ez, musikak, hizkuntzek eta kirolek duten indarra kontuan izanda, egun eta ordu jakinetan beren habiak utzi eta hogei minutu edo gehiagoko hegaldiak egitea eskatzen bazaie.Tokian tokiko eta unean uneko eskaerei erantzun behar diegu, eta eskualde mailako eskolak bitez hasiberriak zaletu ondorenerako erreferentzi.

Proposamenen erakargarritasun eta eskuragarritasunean egin behar dugu lan. Beasaingo Udalak ikasturte berriarekin batera ahozkotasuna lantzeko abian jarri zuen eskola ere ekimen eredugarri eta txalogarria iruditzen zait lehen begi ukaldian. Areago, galdera ikurrak harridura zeinuen entonazio berarekin, esan-indarrik gabe ahoskatzen ditugun geografia eta harea-erloju honetan. Beldur naiz, baina, hezkuntza arautuan bezala, ahozkotasuna errima-neurrietara eta bat-batekotasunarenn onuretara baino ez ote den mugatuko. Literatur, kultur eta euskal adierazpide ezberdinen bilgune behar du bihar-etziko ahozkotasunaren eskolak, bertsotan ez ezik, antzezten, irakurtzen, olerkiak errezitatzen, ipuinak kontatzen, bakarrizketetan trebatzen, deklamatzen, memoria elikatzen, lexikoa biderkatzen, euskalkian, hitanoan trebatzen irakatsiko diena. Zabala. Anitza.

Aholku txarra da alda ez daitekeena. Historiak ez bezala, iraganak ez du irauten; beraz, kezka gaitezen etorkizunaz iragan aurretik.

No hay comentarios:

Publicar un comentario